COVID-19 feelings

Ik ben een tijdje afwezig geweest en dat wel met dezelfde reden als iedereen in de wereld op dit moment. Ik zit er serieus mee in wat er gebeurd op dit moment. Net alsof de wereld beetje bij beetje aan het vergaan is. Wat ze misschien ook wat voorspeld hadden…

Ik ben een tijdje afwezig geweest en dat wel met dezelfde reden als iedereen in de wereld op dit moment. Ik zit er serieus mee in wat er gebeurd op dit moment. Net alsof de wereld beetje bij beetje aan het vergaan is. Wat ze misschien ook wat voorspeld hadden…

Foto van het internet.

Note:

Dit is een heel persoonlijke mening dus neem mij niet kwalijk als ik op een paar tenen trap.

Ik heb de eerste weken me enorm zorgen gemaakt. Slecht slapen of gewoon niet slapen, overeten (want ik ben een stress eter), regelmatig huilen, paniekaanvallen, dromen,… en dat allemaal door het virus dat nu rond gaat in ons kleine landje en de rest van de hele wereld natuurlijk. Mijn mama bv. is een risico patiënt. Ze heeft een zeer zwak immuunsysteem waardoor ze makkelijker besmet kan geraken. De angst is groot en ik wil helemaal niet dat mijn mama besmet wordt door het virus. Ik woon samen met mijn vriend en dus mogen wij geen fysiek contact hebben met mijn mama. Wat wel zwaar is, vooral ook voor mijn mama want ze zag ons hiervoor praktisch elke dag. Mijn vriend is zelfstandige en heeft zijn zaak ook verplicht moeten sluiten sinds de lockdown en 1 dag erna was ik dan thuis, voor onbepaalde tijd, van mijn werk.

BLIJF IN UW KOT!

Wij blijven daarom ook echt wel thuis. Wij gaan niet fietsen of rondhangen ergens op een leuke plek. Wij ontmoeten geen andere mensen. Wij zorgen dat we contact houden via facetime, berichten, telefoontjes, foto’s delen,.. met je familie/gezin. Ik vind persoonlijk dat ze nog niet streng genoeg zijn voor ons. Samenscholing betekend een boete, maar ze kunnen niet overal tegelijk controleren, zoiets heb je gewoon weg niet onder controle want wij, als mens, doen toch wat we willen, spijtig genoeg…

Blijf thuis AUB! Geniet van de kleine dingen zoals buiten in de zon zitten met wat muziek op de achtergrond. Doe een lente kuis bij je thuis. Werk die kleine klusjes bij die je al zolang uitstelde. School je ONLINE bij want je hebt nooit genoeg kennis van en over de wereld. Er is zoveel wat je kan doen thuis. Netflix staat bomvol! Het internet is eindeloos groot. Je gaat je niet vervelen hoor. TRUST ME!

CORONA BELGIË

In België hebben in totaal 4.937 mensen positief getest op het coronavirus. 178 mensen zijn overleden, 547 mensen zijn genezen verklaard van het virus (cijfers van 25 maart). Dat laatste werd als goed nieuws in de kranten geplaatst… ja ok, dat is misschien goed nieuws maar mensen fixeren zich enkel op dat goede nieuws. Dat wil niet zeggen dat men daarom terug mag samen komen om dat te vieren toch? “Iedereen” gaat er wat lichtjes over vind ik persoonlijk… Jij wil niet dat er iemand in uw naaste buurt besmet geraakt door uw super gezellige wandeling met je 4 beste vriendinnen rond de Paalse plas of omdat jij met je beste kameraden ergens op een parking samen komt om foto’s te nemen van elkaars auto. Dit geldt echt niet alleen voor de jeugd maar ook voor de ouderen onder ons. (don’t be offended ok?)

Info Coronavirus

Als jij, net zoals ik zich zorgen maakt en vragen hebt ivm het corona virus of wil je graag alles te weten komen over wat er allemaal gaande is in de wereld dankzij het virus? Surf dan snel naar de officiële website van Corona COVID-19 om alles op te volgen.

Voel je je wat ziekjes, moe of onwel? Aarzel dan niet om je huisarts te bellen. Zij staan met raad en daad klaar voor U! En ben je nog aan het werk dan blijf je gewoon thuis tot je VOLLEDIG genezen bent.

Wil je gewoon je hart even luchten door heel dit gedoe? Dan mag je ook gewoon een berichtje sturen naar mij, je partner, een familielid, vriend of vriendin,… Praat erover, want praten helpt! Zo creëer je geen onnodige stress en zorgen want je mentale gezondheid is ook heel belangrijk.

Nogmaals, dit is geen verwijt of beschuldiging of dergelijke. Ik wijs er gewoon op wat wij, als bevolking, verkeerd doen en nog beter kunnen aanpakken zodat dit virus onze wereld niet volledig gaat inpalmen. Alleen samen kunnen wij dit overwinnen! dus…

BLIJF IN UW KOT! haha nee serieus, blijf gewoon thuis.

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag